Menu

Studenten

Heeft u een vraag?

Ons team staat voor u klaar om te helpen

Bent u op zoek naar nieuw talent? Heeft u behoefte aan tijdelijke medewerkers? Kent uw werkproces (onvoorspelbare) pieken en dalen in werkaanbod? Is het voor u lastig om personeelsbezetting op impopulaire (korte) diensten in te zetten? Of wilt u werkgeversrisico’s uitsluiten?


Verschillende behoeftes vragen om verschillende oplossingen. Actief Student is het nieuwste netwerk van flexibele medewerkers. Bij ons bent u verzekerd van kwalitatief gemotiveerde medewerkers, flexibiliteit, digitaal gemak en kostenbesparing. Adhoc invulling van uw eenmalige aanvraag, tijdelijke projectmatige opdrachten, poolmanagement als flexibele schil op uw vaste bezetting, boeiende (studie gerelateerde) bijbanen, stageplaatsen of (starters)functies voor (young) professionals. Of u nu 1, 10 of 100 uitzendkrachten nodig heeft… wij regelen het voor u!


Een aantal voordelen om voor Actief Student te kiezen:

  • Onze kandidaten zijn inzetbaar op: oproepbasis, projectmatig, tijdelijke opdrachten, (studie-gerelateerde) bijbanen en startersbanen.
  • Studenten zijn flexibel in werkzaamheden, -dagen én –tijden. Hierdoor zijn zij ook inzetbaar in de pieken, op tijden dat uw vaste medewerkers liever vrij zijn en voor de kleine uurtjes per dag.
  • Door hun hoge opleidingsniveau zijn zij snel ingewerkt, wat kan resulteren in lagere inwerkkosten.
  • Wij bieden u altijd een aantrekkelijke tariefstelling
  • Onderdeel van Actief. Zoekt u geen studenten maar wel een andere kandidaat? Wij brengen u dan graag met onze collega’s in contact.


Bij ons werken veel studenten en young professionals omdat ons werkaanbod voor deze groep veelal erg aantrekkelijk is. Dat betekent echter niet dat wij ons enkel op deze leeftijdsgroep richten. Bij ons is iedereen welkom, ongeacht opleidingsachtergrond en leeftijd. Vertel ons wat u zoekt en wij helpen u snel aan de juiste kandidaat. Of benieuwd naar onze tarieven en overige diensten? Vul dan het formulier in via onderstaande button en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Heeft u een vraag?

Ons team staat voor u klaar om te helpen

Mail ons je vraag en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Laat je telefoonnummer achter, en wij bellen je terug.

Wanneer je je gegevens achterlaat, nemen we contact op voor een afspraak.

Hoe wordt bepaald hoeveel ik ga verdienen als flexkracht van Actief?

Je ontvangt vanaf dag 1 het loon dat gebruikelijk is bij de inlener voor de functie die je gaat uitvoeren (inlenersbeloning). We leggen dit vast in de uitzendovereenkomst. Het loon dat bij de inlener gebruikelijk is, wordt bepaald door de cao die zij volgen of door het bedrijfsreglement. 

Hoe geef ik mijn gewerkte uren door?

Dat kan op verschillende manieren. Bij vrijwel alle opdrachtgevers werken we met digitale urenregistratie; vaak met een pasje of klokkaart. Werk jij met een pasje?  Zorg er dan voor dat je goed in- en uitklokt, zodat alles goed gaat met je salarisbetaling. Wanneer er niet gewerkt wordt met in- en uitklokken dan kun je werken met FLUX, een app waarmee je snel en simpel je gewerkte uren doorgeeft. Ook is het mogelijk om je gewerkte uren door te geven via een urenbriefje.

Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?

We betalen je salaris per week of per vier weken uit. Dat mag je zelf aangeven. Als je niets aangeeft dan krijg je automatisch per week betaald. Je kunt dat trouwens altijd tussentijds aanpassen. We kunnen je alleen op tijd uitbetalen als je ook op tijd je uren aan ons hebt doorgegeven.

Periodeuitbetaling salaris 
week 1 t/m week 4week 5
week 5 t/m week 8week 9
week 9 t/m week 12week 13
week 13 t/m week 16week 17
week 17 t/m week 20week 21
vakantiegeld week 21
week 21 t/m week 24week 25
week 25 t/m week 28week 29
week 29 t/m week 32week 33
week 33 t/m week 36week 37
week 37 t/m week 40week 41
week 41 t/m week 44week 45
week 45 t/m week 48week 49
week 49 t/m week 52week 1

Hoe krijg ik mijn loonstroken?

Je loonstroken kun je online ophalen via onze website door middel van in te loggen in je 'Mijn Actief' omgeving. 

Inloggen

 

Hoe kom ik op 'Mijn Actief'?

Je kunt via onze website inloggen waardoor je in je 'Mijn Actief’ omgeving terecht komt. Om in te kunnen loggen heb je een inlogcode en wachtwoord nodig. Deze gegevens ontvang je per e-mail wanneer je je online bij ons inschrijft of wanneer je je eerste loon ontvangt. Met deze gegevens kun je ook inloggen in 'Mijn Actief'. Zo kun je ook onderweg altijd bij je gegevens. In 'Mijn Actief' kun je ook je persoonlijke gegevens wijzigen.

Inloggen   Inschrijven

Wat zijn reserveringen?

Naast salaris bouw je ook vakantiereserveringen op. Dat werkt zo: elke week zetten wij automatisch een bepaald percentage van je bruto salaris voor jou apart in de vorm van verlofdagen, vakantiegeld en kort verzuim (bijv. voor bezoek aan dokter of tandarts). Dat tegoed kun je laten uitbetalen, bijv. voor vakanties of een dagje vrij, zodat je dan ook doorbetaald krijgt.

 

Heb ik recht op doorbetaling van feestdagen?

Je feestdag wordt doorbetaald wanneer er sprake is van een nationaal erkende feestdag, én wanneer deze valt op een dag dat je normaal gesproken ook werkt. Wanneer je werkdagen wisselen dan wordt er gekeken of er sprake is van een bestendig werkpatroon waardoor je in die week recht hebt op doorbetaling van de feestdag. 

Er is sprake van een bestendig werkpatroon als je in een periode van dertien aaneengesloten weken minimaal 7 keer op die betreffende dag in de week hebt gewerkt. 

Ben je nog geen 13 weken in dienst? Dan kijken we of je minimaal de helft van het aantal gewerkte weken werkzaam bent geweest op die dag. 

 

Hoe zit het met mijn vakantiegeld?

Je hebt recht op 8,33% vakantiebijslag van het feitelijk loon over de gewerkte dagen, vakantiedagen en feestdagen. Medio mei wordt het vakantiegeld aan je uitbetaald. Ook als je een aaneengesloten vakantie opneemt van ten minste vijf werkdagen is het mogelijk om je vakantiegeld uitbetaald te krijgen. Neem hiervoor contact op met je contactpersoon van Actief.

 

Wanneer krijg ik mijn reserveringen uitbetaald?

Als je stopt met werken voor Actief krijg je je reserveringen uitgekeerd. Opgebouwd vakantiegeld wordt (ook) altijd in de maand mei uitbetaald. Vakantiedagen kun je gedurende het jaar opnemen, mits je in die week niet meer opneemt dan je normaal gesproken (gemiddeld) werkt (gewerkte uren + verlof uren). Wil je betaald verlof opnemen? Dan kun je dat gewoon laten weten aan je contactpersoon bij Actief. 

 

Kan ik mijn verlofdagen meenemen naar het volgend jaar?

Vakantiedagen zijn niet onbeperkt geldig, zo heeft de overheid bepaald. Je hebt wettelijke vakantiedagen en bovenwettelijke vakantiedagen. Wettelijke dagen kun je laten staan tot een jaar na afloop van het jaar waarvoor je ze hebt gekregen, als je werkt in fase A of B. Werk je in fase C? Dan kun je ze zelfs vijf jaar laten staan.  Bovenwettelijke vakantiedagen zijn voor iedereen vijf jaar houdbaar. 

Als je verlof opneemt, worden altijd automatisch de vakantiedagen afgeschreven die nog het kortst geldig zijn. Op je loonstrook of in je Mijn Actief zie je hoeveel wettelijk - en bovenwettelijk verlof je nog hebt. Soms worden verlofdagen vanuit de cao van het bedrijf waar je werkt aangewezen als collectieve vakantiedag. Dan ben je verplicht vrij. Dat kan ook voorkomen als het bedrijf een bedrijfssluiting kent, zoals dat wel eens het geval is bijv. tussen kerst en oud en nieuw. 

 

Bouw ik ook pensioen op als flexkracht?

Jazeker! Je werkt natuurlijk vooral om direct geld te verdienen, maar wij denken ook aan je toekomst. We hebben een pensioenregeling voor alle flexcollega's van 18 jaar en ouder bij STIP Pensioen. Welke rechten en plichten je precies hebt hangt af van hoe lang je werkt voor Actief. Wanneer je voor het eerst begint te werken bij een opdrachtgever via Actief, begin je in fase A. Na 8 gewerkte weken in fase A ga je - als je 18 jaar of ouder bent - deelnemen aan de Basis pensioenregeling. Actief betaalt dan jouw pensioenpremie. Na 52 gewerkte werken kom je in de plusregeling, waarbij 1/3 van de pensioenpremie op je salaris wordt ingehouden.

 

 

Hoe werkt het met fase A, B, en C?

Hoe langer je via een uitzendbureau werkt, hoe meer rechten je opbouwt. Dat gaat in 3 fasen.

Fase A

De eerste 52 weken die je werkt voor Actief noemen we fase A. Voor de telling van de 52 weken tellen alleen de weken waarin je daadwerkelijk hebt gewerkt. Die 52 weken hoeven niet aaneengesloten te zijn, maar een onderbreking mag niet langer dan 26 weken duren. Dan begin je weer opnieuw vooraan in Fase A.

Fase B

Na 52 gewerkte weken heb je recht op een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Je kunt in deze fase maximaal zes contracten voor bepaalde tijd ontvangen in een periode van maximaal drie jaar. Ook hier begin je weer opnieuw vooraan in fase A na een onderbreking van 6 maanden.

Fase C

Wanneer je na het doorlopen van fase B binnen 6 maanden weer wordt ingezet via Actief, kom je in fase C. In deze fase krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.



Wat moet ik doen als ik ziek ben?

Als je ziek wordt op een dag dat je zou gaan werken, is dat in de eerste plaats erg vervelend voor jou. Maar het is ook vervelend voor het bedrijf waar je werkt. Gelukkig zorgen we er samen voor dat het werk niet stil komt te liggen. Als je je op tijd ziek meldt, kunnen wij een andere collega inzetten die jouw werk overneemt. Omdat we op jouw inzet rekenen, is het belangrijk dat je in geval van ziekte een aantal afspraken nakomt;

  • Bel zo snel mogelijk maar in ieder geval ruim voor aanvang van je dienst het bedrijf waar je werkt.
  • Bel ons vóór 9.00 en geef het adres op waar je tijdens je ziekte verblijft. We spreken af dat je ons regelmatig belt om te horen het hoe het met je gaat. 

 

Moet ik het doorgeven als ik weer beter ben?

Ja! Dat is zelfs erg belangrijk! Als je beter bent meld je dat bij het bedrijf waar je werkt én bij je contactpersoon van Actief.

Werk je voor Actief Werkt? Dan is aanvullend het volgende antwoord van toepassing:

Wat ook nog belangrijk is: werk je in Fase A met uitzendbeding? Dan geef je je herstelmelding ook door aan Acture, via telefoonnummer 024-890 94 70. Als dat voor jou het geval is dan ben je daar bij je ziekmelding al op gewezen. Twijfel je? Dan kun je het altijd navragen aan je contactpersoon bij Actief Werkt!

Werk je voor Actief Techniek? Dan is het volgende antwoord aanvullend van toepassing:

Je dient je betermelding ook persoonlijk te melden bij de Casemanager van StaanArbo via telefoonnummer: 050 850 89 44.

Hoe zit het met mijn zorgverzekering?

Iedereen in Nederland moet zich verplicht verzekeren tegen ziektekosten. Je geeft aan Actief door bij welke zorgverzekeraar je verzekerd bent. Actief heeft ook een collectieve zorgverzekering afgesloten voor flexkrachten. Tegen een aantrekkelijke premie kun je deelnemen. Je hebt voldoende keus voor aanvullende verzekeringspakketten. 
Meestal kun je alleen per 1 januari overstappen van zorgverzekeraar. Er is een uitzondering. Als je via je vorige werkgever collectief verzekerd was, en je gaat dan via Actief werken, dan kun je ook gedurende het jaar overstappen van de ene collectieve verzekering naar de andere. Informeer naar het collectivititeitsnummer bij je contactpersoon van Actief.

Wat als ik gezondheidsklachten krijg door mijn werk?

Je wil natuurlijk graag voorkomen dat je ziek wordt, en dat willen wij ook! Ook als je gezondheidsklachten hebt die mogelijk te maken hebben met je werk, dan zou je dit allereerst moeten bespreken met je contactpersoon van Actief. We kijken dan in samenspraak met de opdrachtgever of eenvoudige aanpassingen kunnen helpen. Je hebt ook de mogelijkheid om te praten met de arbodienst. Dat heet een arbeidsomstandigheden-spreekuur.

Daarnaast kun je - als je tenminste vier jaar in dienst bent van Actief - een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) aanvragen. Dan wordt gekeken naar de gezondheidsrisico's van je werkzaamheden, en hoe de risico's beperkt kunnen worden.

Heb je interesse in zo'n spreekuur of onderzoek? Geef het dan aan bij je contactpersoon van Actief.

Kan ik bij Actief ook opleidingen volgen?

Je kunt bij Actief zeker opleidingen volgen. Er zijn verschillende redenen waarom je een opleiding zou willen volgen. Misschien wil je doorgroeien, je specialiseren of juist een hele andere kant op. Bij Actief bieden we allerlei opleidingen en cursussen, zoals bijvoorbeeld heftruckchauffeur of VCA basisveiligheid, maar ook Operator of Pijpfitter. Er komen regelmatig nieuwe opleidingen bij. Als je interesse hebt om een opleiding te volgen kun je dat bespreken met je contactpersoon van Actief. Ons opleidingsaanbod bekijk je hier!

Ik heb een klacht, wat nu?

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je plezier hebt in je werk, en dat je wordt ingezet bij een bedrijf waar je het naar je zin hebt. Toch komen klachten voor. We willen je dan graag zo goed mogelijk helpen. Je kunt altijd terecht bij je contactpersoon. Je kunt ook je klacht versturen via het klachtenformulier.

Ook goed nieuws horen wij graag! 

Kunnen jullie me helpen bij financiële zorgen?

Actief kan je helpen als je geldzorgen hebt. Via Doorzaam kun je je aanmelden voor eerste hulp bij geldzorgen. Je komt dan in contact met een coach die je gaat helpen. 

Is dit niet voldoende en heb je te maken met (dreigende) schulden? Dan kunnen we je ook direct aanmelden bij een budgetcoach via Doorzaam. Deze budgetcoach helpt jou heel gericht met je financiële situatie. Hier lees je meer info over budgetcoaching. 

Iets voor jou? Neem contact op met je contactpersoon van Actief of bel naar de afdeling flexadvies via 076-5302060. We helpen je graag verder.