Medewerkers

Wat betekent het voor mij als ik in dienst kom bij Actief Werkt! in Payrolling? Dit is waarschijnlijk één van de eerste vragen die bij je op komt.
Het bedrijf waar jij gaat werken heeft met Actief Werkt! een samenwerkingsovereenkomst. Dat betekent dat je bij ons in dienst komt. Wij sluiten met jou jouw arbeidsovereenkomst en zorgen voor de betaling van je salaris. Het bedrijf waar je werkt is de opdrachtgever en de partij die je dagelijks begeleidt bij de uitvoering van je werk.

Werken via Actief Werkt! in Payrolling

Actief Werkt! Payroll b.v. is gevestigd in Breda. We werken voor bedrijven door heel Nederland. Wij verzorgen voor deze opdrachtgevers (gedeeltelijk) de salaris- en personeelsadministratie en overige werkgeverstaken zoals ziekteverzuimbegeleiding.

Meestal informeren onze opdrachtgevers ons wanneer ze een medewerker via Actief Werkt! Payroll willen inzetten. Dat is vaak nadat je bij het bedrijf op gesprek bent geweest. Om de indiensttreding bij Actief Werkt! in te laten gaan,  moeten wij samen eerst enkele administratieve zaken regelen. 

Wat is het verschil?

Er is eigenlijk heel weinig verschil tussen collega’s die verloond worden door jouw bedrijf en die verloond worden via Actief Werkt! Payroll. Het werk is hetzelfde, je werkplek is hetzelfde en jouw leidinggevende is hetzelfde. Het enige verschil is het juridisch werkgeverschap. In jouw geval is Actief Werkt! je formele juridische werkgever en niet het bedrijf waarvoor je werkt.

Wat betekent dit voor jou?

Dit betekent voor jou dat Actief Werkt! jouw:

  • salaris betaalt.
  • pensioen regelt.
  • ziek- en betermelding in behandeling neemt.
  • vragen beantwoordt over alles wat te maken heeft met je contract en de betaling van je salaris.

Hoe kun je ons bereiken?

Ons kantoor zit in Breda en we zijn op verschillende manier te bereiken:

Per telefoon: 076- 523 29 71
Per mail: payroll@actiefwerkt.nl
Per post: Postbus 1025, 4801 BA Breda 

Met wie heb ik contact?

We snappen dat je niet even naar Breda komt om met ons kennis te maken. Wil je toch een beeld hebben van de mensen van Actief Werkt! met wie je contact hebt? Hier vind je meer informatie over ons team. 

Salarisbetaling, salarisstrook en Pensioen 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn eerste salaris krijg?
Zodra de opdrachtgever heeft besloten dat je via Actief Werkt! in Payrolling in dienst komt zullen wij hiervan een melding ontvangen. Op basis van deze melding en met de door jouw verstrekte gegevens maken wij jouw overeenkomst op. Ervan uitgegaan dat wij alle gegevens compleet en tijdig aangeleverd krijgen, ontvang je de week na ingang van de overeenkomst uiterlijk op vrijdag de eerste betaling.

Wanneer ontvang ik mijn salaris?
Actief Werkt! betaalt wekelijks salarissen uit. Zodra wij je gewerkte uren ontvangen hebben, kunnen we binnen een paar dagen je salaris overmaken. We betalen uiterlijk op vrijdag. Dit wijkt wel eens af als er een sprake is van een feestdag in die week, hierover word je in dat geval tijdig geïnformeerd.

Wanneer er is gekozen voor een periodieke betaling (per 4 weken) dan kun je hieronder zien wanneer je je salaris krijgt:

Periode Begin- t/m einddatum 2016 Betaling salaris
periode 1 4 januari - 31 januari week 05
periode 2 1 februari - 28 februari week 09
periode 3 29 februari - 27 maart week 13
periode 4 25 maart - 24 april week 17
periode 5 25 april - 22 mei week 21
periode 6 23 mei - 19 juni week 25
periode 7 20 juni - 17 juli week 29
periode 8 18 juli - 14 augustus week 33
periode 9 15 augustus - 11 september week 37
periode 10 12 september - 9 oktober week 41
periode 11 10 oktober - 6 november week 45
periode 12 7 november - 4 december week 49
periode 13 5 december- 1 januari week 01

Salarisstrook
Van iedere week of periode die je gewerkt hebt, krijg je ook een salarisstrook. Hierop staat onder andere het aantal gewerkte uren, het bedrag dat we naar je hebben overgemaakt en je opgebouwde reserveringen zoals vakantiedagen en vakantiegeld.

Hoe kom ik aan mijn salarisstrook?
Zodra we je eerste salaris hebben overgemaakt, krijg je van ons inloggegevens waarmee je via onze app Flex@lly je salarisstrook kunt bekijken en downloaden. Ook kun je de salarisstroken online inzien via Mijn Actief! 

Ik heb geen emailadres?
In eerste instantie krijg je een brief waarin uitgelegd staat hoe je een emailadres aan kunt maken. Heb je geen computer of internet? Geen probleem, bel ons en wij sturen je salarisstrook per post naar je toe.

Pensioen
Als je voor Actief Payroll werkt, bouw je, nadat je 26 weken voor Actief Werkt! Payroll hebt gewerkt, ook pensioen op. Voorwaarde is wel dat je 21 jaar of ouder bent. Alle medewerkers die een pensioen hebben via Actief Werkt! Payroll, zijn aangemeld bij Stipp pensioen.

Wanneer je reeds elders bij Stipp pensioen op hebt gebouwd dan is het mogelijk dat je vanaf de eerste dag pensioen opbouwt. Vraag ons naar de voorwaarden of kijk op de site van Stipp.

Vakantie-opbouw

Bij Actief Werkt! bouw je naast vakantiegeld ook reserveringen op. Elke week wordt een bedrag opzij gezet en dat kun je opvragen (bijvoorbeeld tijdens vakanties), om betaald verlof op te nemen.

Deze reserveringen zijn voor je geregeld:

  • Vakantiedagen: elke maand die je fulltime werkt (uitgaande van 40 uur per week), bouw je 16 uur vakantie op. Werk je minder uren, dan bouw je een evenredig deel op. Voor vakantiekrachten gelden andere regels.
  • Vakantiegeld: 8% van je salaris wordt als vakantiegeld gespaard.
  • Overige reserveringen: feestdagen, wachtdagen en kort verzuim (bijvoorbeeld voor een bezoek aan de dokter of tandarts).

Als je stopt met werken voor Actief Werkt! wordt een eindafrekening opgemaakt. De reserveringen die je nog hebt staan worden dan uitbetaald. Werk je een heel jaar via Actief Werkt! dan kun je de reserveringen tijdens het jaar benutten. Zo betalen we vakantiegeld uit in de maand mei en kun je vakantiedagen gedurende het jaar opnemen.

Ziek- en betermelden 

Wat moet je doen als je ziek bent? 

Bel, als je ziek bent, zo snel mogelijk de opdrachtgever waarvoor je werkt. Bel ons vóór 9.00 uur en geef het adres op waar je tijdens verblijft. Wij zullen met je afspreken wanneer er opnieuw contact is om op de hoogte te blijven hoe het met je gaat. Afhankelijk van je uitzendovereenkomst gelden de volgende regels: 

Wat moet je doen als je weer beter bent?
Ben je weer beter, bel dan naar:
• De opdrachtgever waarvoor je werkt
• Actief Werkt!: 076-523 29 71

Inloggen als medewerker

Mijn Actief

Via deze button ga je naar je persoonlijke Mijn Actief-omgeving. Hier kun je online je loonstrook, reserveringen en jaaropgave inzien. Je inloggegevens voor je Mijn Actief-omgeving ontvang je per email. Met dezelfde inloggegevens kun je ook in onze app Flex@lly dezelfde informatie terugvinden. Zo heb je altijd alle info bij de hand!


1e keer inloggen
Log je voor de eerste keer in, dan moet je je wachtwoord direct wijzigen. Je kiest dan je eigen wachtwoord. Het wachtwoord moet minimaal uit 6 letters en/of cijfers bestaan, waarvan minimaal 1 cijfer. Zodra je je wachtwoord hebt gewijzigd, ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging.

Wachtwoord vergeten
Klik op 'wachtwoord vergeten'. Je kunt dat zelf een nieuw wachtwoord aanmaken. Wanneer je dit hebt gedaan ontvang je een bevestigingsmail. In deze e-mail vind je een link waarmee je je nieuwe wachtwoord kunt bevestigingen.

Veel gestelde vragen

Wie bepaalt mijn salaris?
Jouw opdrachtgever bepaalt jouw salaris. Actief payroll houdt wel in de gaten of jouw salaris niet onder het minimumloon ligt en of het klopt met de CAO van het bedrijf waarvoor je werkt.

Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?
Begin februari kun je je jaaropgave, van het jaar daarvoor, downloaden op dezelfde wijze als je loonstroken downloadt. Deze jaaropgave heb je nodig voor het invullen van de belastingaangifte.

Ik heb wel gewerkt maar geen salaris ontvangen?
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn.

  1. 1. De opdrachtgever heeft de uren nog niet aan ons doorgegeven
  2. 2. de uren zijn al wel bij ons binnen maar nog niet verwerkt

Mail of bel naar ons om te weten of jouw uren al zijn doorgegeven en/of wanneer het salaris wordt gestort op jouw rekening.

Kunnen jullie mij helpen als mijn bedrijf geen werk meer voor mij heeft?
Jazeker!  Kijk hier voor  vacatures en adresgegevens van de vestigingen.

Kunnen jullie mij helpen aan een werkgeversverklaring?
Natuurlijk, wel willen wij graag weten waarvoor je de werkgeversverklaring nodig hebt zodat we de juiste versie naar je opsturen. Wanneer je contact opneemt zorgen wij ervoor dat je zo spoedig mogelijk een werkgeversverklaring ontvangt.

Wanneer bel ik mijn opdrachtgever en wanneer bel ik Actief?

De opdrachtgever bel je als je een vraag hebt over het aantal gewerkte uren of wanneer je bijvoorbeeld een dag vrij wil nemen. 

Je belt met Actief Werkt! in Payrolling als je vragen hebt over je salarisbetaling, je salarisstrook of jaaropgave, wanneer je een vrije dag wil laten uitbetalen of als je een werkgeversverklaring nodig hebt. 


Ik heb een klacht. Wat nu?

We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt, een klacht over onze dienstverlening. Maar we zijn nuchter genoeg om aan te nemen dat het soms toch gebeurt. Omdat we van mening zijn dat klachten er zijn om op te lossen horen we graag van je.
Je kunt rechtstreeks telefonisch contact opnemen of een mail sturen naar klacht@actiefwerkt.nl. 

 

Staat jouw vraag er niet bij?  Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.