woensdag 12 oktober 2016

Toekomstig vestigingsmanagers in de schoolbanken

Wij zijn een groeiende organisatie. We openen veel nieuwe vestigingen en nemen ook veel nieuwe medewerkers aan. In onze branche draait alles om kwaliteit van dienstverlening, en dus zien wij onze medewerkers als ons belangrijkste asset. Dat is precies de reden dat we veel aandacht besteden aan opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers.

Door: Silvie van den Berg

LinkedIn tips

Personal branding

Vandaag stond voor een enthousiaste groep aankomend vestigingsmanagers de training 'Personal Branding' op het programma. Daarbij draaide alles om LinkedIn!

LinkedIn is een bekend fenomeen. Veelbesproken en alom bekend bij ons intern en in blogs, nieuwsartikelen en presentaties. Valt er nog iets zinnigs toe te voegen aan heel die stortvloed van info, tips & tricks, slideshares, presi's, tutorials en how-to's?  Ja dus. 

Onlangs deelden wij via onze website en Facebookpagina nog dit artikel over solliciteren via LinkedIn. Toch werden we vandaag geïnspireerd om nog 3 tips met jullie te delen. 

1. Kwaliteit boven kwantiteit

Soms verkondigen mensen die het even niet zo scherp zien, dat het bij LinkedIn draait om véél connections. In een vlaag van verstandsverbijstering adviseren ze dan om iedereen die je uitnodigt te accepteren. We kunnen er kort over zijn: NIET DOEN. Het principe van LinkedIn is netwerken. En daarvan is het principe dan weer dat je elkaar kent. De kracht van LinkedIn is dat de waardevolle connectie met bekende personen in je 1e kring, je toegangspoort vormt tot de mensen in de 2e en 3e lijn die je niet kent, maar die ineens zichtbaar en bereikbaar zijn. Relevantie wint het dus van aantallen. 

 

2. Bijdragen dragen bij

Gebruik je de zoekbalk binnen LinkedIn wel eens? Vast. Je kunt zoeken op mensen, op bedrijven, op groepen, maar ook op Bijdragen, of voor de Engels-georiënteerden onder ons, op Posts. 
Je geeft een onderwerp in in de zoekbalk, bijvoorbeeld 'Solliciteren', je zoekt binnen 'posts' en je krijgt alle relevante nieuwsberichten, updates en artikelen te zien.

LinkedIn zoekbalk

Waarom is dit nu zo'n goed nieuws?  Je kunt je content aanpassen aan de behoefte van je netwerk. 
Hoe werkt dit?  Stel, je hebt een veelbelovende prospect in het vizier. Je volgt diegene op LinkedIn en ziet via de info op zijn of haar profiel waar een interesse ligt. Is het verzuim?  Sociale innovatie? De participatiewet of iets anders?  Via de zoekbalk haal je relevante artikelen naar je toe die je -mits ze goed genoeg zijn natuurlijk- vervolgens deelt. Met je prospect, of als je toch bezig bent, met je hele netwerk. Het maakt jullie link sterker.  

 

3. Een profiel delen

Wist je al hoe easy het is om een LinkedIn profiel met iemand te delen?  Daarvoor hoef je helemaal niet moeilijk te doen met URL's knippen en plakken hoor. Het komt vast wel eens voor dat je een profiel ziet waarvan je denkt dat het interessant is voor een ander. Wat je dan doet:

Een profiel delen op LinkedIn

Wanneer je klikt op het driehoekje naast 'Send a message' verschijnt dit menu, met daarin de optie 'Share profile'. Je kunt dan de naam ingeven van de persoon met wie je het profiel wil delen. Diegene krijgt een bericht in zijn of haar inbox, en komt zo bij het profiel. Je kunt ook een toelichting geven waarom je het profiel deelt. Dit alles buiten het zicht van de persoon om wie het gaat!

 

Onze collega's zullen deze tips zeker in de praktijk gaan brengen. Jij ook? 

Vestigingsmanagers Actief Werkt!